• Karneval med trolltema

Magi av Gjenbruk: Karneval i Lille Grønland
    Barnehagen har en viktig oppgave i å fremme verdier, holdninger og praksis for et mer bærekraftig samfunn (KD, 2017, s. 10). Årets karneval i Lille Grønland barnehage var en strålende markering av kreativitet, bærekraft og fellesskap.

• Dukketeater med Babblarna

Nå er vi i gang med Babblarna dukketeater!

• Tur til Frogerparken

Det var en spent gjeng som hoppet på t-banen en mandags morgen denne uken. Vi skulle nemlig reise helt til andre siden av byen for å besøke vakre Vigelandsparken! Det var strålende sol, og det syntes på alle barnas ansikter at de gledet seg til å dra av gårde på eventyr! Vel framme i parken valgte vi å sjekke ut lekeplassen aller først.

Bilder og tekst: Lea Garseg

• Rollelek - Vi leker sykehus

En gruppe fra Pluto og Venus fikk møte et nytt lekemiljø på kjøkkenet. Lille Grønland sykehus!

• Sansesamling

"Barna skal få bruke hele kroppen og alle sanser i sine læringsprosesser" (Rammeplan, 2017).

• Karneval i Lille Grønland barnehage

Barna og de ansatte kom utkledd i ulike kostymer som hai, krabbe, kanin, Peppa gris, dykker, enhjørning, prinsesser og et tre.

• Tur til Tonsenhagen

"Barnehagen skal legge til rette for at barna kan få et mangfold av naturopplevelser og få oppleve naturen som arena for lek og læring." (Rammeplanen for barnehagen, 2017).

• Fredag 16.09.22

Ifølge vår periodeplan skal vi ha fokus på Bukkene Bruse fremover - dette både ute og inne. En fin måte å samle alle barna på og ha et fellesskap rundt dette eventyret i samlingsstunder.

• Mandag 19.09

Idag har vi hatt en sansesamling på Pluto! Mens barna var ute, ble avdelingen ordnet og stelt i stand slik at barna ble møtt av lysende kuber og rolig musikk. Det var skikkelig stemningsfullt! :)

• Tirsdag 23.08.22

Idag hadde vi en eventyrstund for alle barna i Lille Grønland. Vi skal starte et prosjekt om Bukkene Bruse i september så derfor begynner vi så smått å introdusere eventyret for barna allerede nå.

• Mandag 09.05.22

I dag startet vi med 17.mai-forberedelser i barnehagen! :D

• Vi er på Instagram!

Lille Grønland barnehage beveger seg videre inn i den digitale verden!