Fredag 16.09.22

Ifølge vår periodeplan skal vi ha fokus på Bukkene Bruse fremover - dette både ute og inne. En fin måte å samle alle barna på og ha et fellesskap rundt dette eventyret i samlingsstunder.

Hvorfor eventyr? Eventyr gjør at barna får leve seg inn i en annen og fantastisk verden, og bidrar til at barna utvikler egen fantasi. Barna er aldri for små for eventyr, vi kan ikke forvente de forstår alt som blir sagt. Vi har valgt oss ett eventyr som vi skal fortelle i ulike hverdagssituasjoner - vi lar oss ikke bli låst ved at barna må skjønne alle ordene - her gjelder det å holde seg til strukturen og oppbyggingen av eventyret. Det holder i massevis til å gjøre det spennende og det er det som er viktigst - at barna synes det er spennende!

Vi lar barna delta under samlingsstunden, og vi har allerede sett noen av barna ta meg seg eventyret i leken sin både ute og inne.

Det betyr vi har klart å gi barna begynnende felles lekereferanser og ingredienser til nye lekeroller de selv kan videreutvikle.

Vi gleder oss til fortsettelsen!